Monday, June 15, 2009

Birthday Baby

Posted by habsahmoktar at 7:30 AM


Hari ni birthday baby. Kesian dia. Papa takde. Nangis dia. Nak potong kek pun nak tunggu papa balik. Rasanya macam baru haritu sakit bersalin. Dah lima tahun rupanya. Masih ingat lagi...malam tu pergi ke Azzaharah untuk check up je. Dah la datang lambat, tunggu husband balik kerja. Klinik dah nak tutup. Nasib baik staff tu kenal and doktor tu pun kawan kak Ani(sebab tu kot diorang tak marah)..hahaha... Bila doktor check je perut, terus dia kata nak buat VE...alamak...dah 3cm. Saya nak balik dulu hantar maid dengan anak2( nina dan apis). Tapi doktor tak bagi. Husband pun hantar la semua ke rumah kak Na. Masa tu kak Na duduk kat Kantan Permai. By the time husband sampai saya pun baru nak masuk labour room. masa tu masih relax lagi...sakit dia datang sikit2. Sekejap2 nurse datang tanya dah sakit ke belum...tapi ok lagi(compare dengan yang before ni). Tiba2 je bila nurse panggil doktor kata saya dah nak bersalin baru la rasa sakit sangat...makin lama makin sakit. Habis husband kat sebelah. Walaupun waktunya singkat, tapi sakit dia rasanya paling sakit. Mungkin sebab masa Nina buat epidural. Then masa Apis ada ambik ubat untuk kurangkan sakit. Pukul 1.55 am lahir la budak yang muka dia tersangat la jawanya...kesian husband. Habis lebam dia. Thank you sayang.
Alhamdulillah...pukul 4.30 am saya dah boleh susukan baby. Saya lebih cergas berbanding yang dulu. Pagi-pagi dah mandi, susukan anak, breakfast. Yang kelakar waktu mak usu datang melawat. Zaki kat atas katil tengah tidur, saya tengah baca paper. Marah mak usu...hahaha... pagi tu jugak doktor benarkan saya balik. Seronok sangat sebab dah rindu kat Nina dengan Apis. Tapi tengahari bru balik coz tunggu mak dengan abah dari kampung......Thank you mak abah. Sayang mak dengan abah sangat2.

3 comments on "Birthday Baby"

maznah on June 15, 2009 at 11:22 AM said...

Happy birthday to you.... happy birthday to you.... happy birthday to jua...happy birthday to you....

me, myself & mbek on June 15, 2009 at 7:41 PM said...

hepi besaday jua.... sian dia...

mrs e on June 15, 2009 at 11:08 PM said...

happy birthday baby;

t balik kg cik ma bagi kissssss banyyaaaaaaaaaaaaaaaaaaakkk² eh

:D

Post a Comment